The Last Door, Chapter 2: Memories – solucja, poradnik (z osiągnięciami)

Poradnik 19 maja 2014 5 minut

Prolog

  • Podnieś bicz ze stolika na równoległej ścianie.
  • Powieś ubranie na wieszaku w kącie obok drzwi.
  • Uklęknij przed ołtarzem.
  • Cierp grzeszniku! Cierp! (tzn. kliknij na siebie)

Jeremiah

  • Idź w lewo.
  • Porozmawiaj ze swoim terapeutą.

Internat

Ogród

  • Sprawdź skrzynkę i zabierz pocztówkę.
  • Podejdź do fontanny i zabierz kamień leżący po lewej.
  • Idź dalej, na tyły budynku.

Cmentarz

  • Porozmawiaj z grabarzem (który okazuje się też woźnym i złotą rączką i stażystą).
  • Podążaj dalej w lewo i zejdź schodami na plażę.

Wybrzeże

  • Podnieś sieć oraz pal i wróć do ogrodu.

Ogród

  • Wejdź do budynku.

Lobby

  • Porozmawiaj z zakonnicą za biurkiem.
  • Na pytanie o powód powrotu możesz odpowiedzieć cokolwiek, ale dalej wątek poprowadzi „wolę o tym nie mówić”.
  • Wejdź do szpitala po lewej.

Szpital

  • Spróbuj porozmawiać z Matthew leżącym na pierwszym łóżku.
  • Daj mu znalezioną wcześniej pocztówkę (którą szybko pochwyci siostra).
  • Kobieta pochłonięta jest zmyślaniem treści, więc pochwyć listy leżące na walizce obok niej.
  • Czas ujawnić prawdę – daj listy mężczyźnie. Z wyrazem wdzięczności otrzymasz monetę.
  • Przejdź na drugi koniec sali i porozmawiaj ze stojącą tam siostrą. Zwróci twoją uwagę na posąg po prawej.
  • Odblokuj drzwi przy posągu, by umożliwić sobie szybki dostęp do cmentarza.
  • Idź do pomieszczenia po prawej.

Klasa

  • Z regału na przeciwległej ścianie weź pozytywkę.
  • Przeczytaj list leżący na jednym z biurek.
  • Przejdź na drugą stronę pomieszczenia i przeczytaj pamiętnik leżący na stole.
  • Wróć do lobby.

Lobby

  • Wejdź schodami na górę.

Korytarz na piętrze

  • Wejdź do pierwszego pomieszczenia.

Sypialnia

  • Porozmawiaj z zakonnicą.
  • Słowa jej nie pocieszą, ale muzyka jak wiadomo jest lekarstwem uniwersalnym. W inwentarzu nakręć pozytywkę monetą (możesz potem zajrzeć na plażę, żeby zobaczyć, co stało się dalej).
  • Do osiągnięcia The Departed – wróć na plażę i obejrzyj ubranie pozostawione na plaży.
  • Wyjrzyj przez okno.
  • Wyciągnij suche liście z rury i stęp krawędzie kamieniem.
  • Zatkaj otwór siecią i wyjdź na korytarz.

Korytarz na piętrze

  • Przejdź do końca korytarza i wejdź do ostatniego pomieszczenia.

Łazienka

  • Zabierz kawałek szkła z pobitego lustra na ścianie.
  • Odkręć kurek od dolnego prysznica po prawej (w brodziku widać coś błyszczącego).
  • Wróć do sypialni zakonnic.

Sypialnia

  • Wyjrzyj przez okno i zabierz sieć z rury. Błyszczący przedmiot jest kryształową łzą.
  • Idź do szpitala.

Szpital

  • Spreparujmy cud. Przytwierdź kryształową łzę do posągu Maryi i użyj na niej szkła.
  • Porozmawiaj z pacjentem.
  • Jeśli nie masz odwagi mu pomóc – wróć do lobby i porozmawiaj z zakonnicą. Dostaniesz niezwykle pomocną biblię + 5 morale.
    Jeśli zgodzisz się pomóc – idź do sypialni zakonnic i zabierz morfinę z komody pod przeciwległą ścianą.
  • Wróć do pacjenta.
  • Przeczytaj notkę z łóżka (Baldwin jest grabarzem). Idź na cmentarz.

Cmentarz

  • Obejrzyj trumnę. Niestety nie masz jej czym otworzyć, idź do ogrodu.

Ogród

  • Obejrzyj skrzynkę z narzędziami.
  • Baldwin jest sknerą i nie chce się podzielić. Zagadaj do niego o szpital (to miejsce), a potem bezpośrednio o Aberdeen. Zabierz narzędzie, kiedy rozmarzy się o Szkocji.
  • Wróć na cmentarz.

Cmentarz

  • Użyj zdobytego narzędzia na trumnie. Pojawi się Elizabeth (jedyna zakonnica, której nie odwlekliśmy jeszcze od zajęć), więc idź do pustego teraz lobby.

Lobby

  • Przeszukaj biurko i zabierz klucz. Odblokuj nim drzwi po prawej i wejdź do pomieszczenia.

Tajemniczy korytarz

  • Jeremiah przeżywa lata swojej młodości – porozmawiaj z chłopakami i wejdź do pomieszczenia na końcu.
  • Kiedy wizja się skończy, ponownie wejdź do tego samego pokoju.

Komnata Ojca Ernesta

  • Klecha zaprosi Jeremiah do wspólnej modlitwy.
  • Porozmawiaj z księdzem – zada ci trzy pytania.
  • Możesz się pomylić, ostatecznie i tak wylądujesz na zewnątrz. Jednak odpowiedzi, które Ernest chce usłyszeć to:
    1. Ostry miecz
    2. Wieczna wina
    3. Zagubionym żeglarzem
  • Wróć do komnaty i zabierz żyletkę z komody przy drzwiach. Ojciec ma dobry słuch, dlatego poruszaj się tylko, kiedy sam wyda jakiś dźwięk (mamrocze, kaszle, chodzi).
  • Przeczytaj notkę z podłogi.
  • Idź do korytarza na piętrze.

Korytarz na piętrze

  • Podejdź do gobelinu przy łazience. W inwentarzu połącz żyletkę z palem, by otrzymać przecinak i przetnij nim materiał.
  • Wejdź do środka.

Sypialnia studentów

  • Ponieważ Jeremiah ma już trochę dość i cała ta sytuacja zaczyna się na nim odbijać – ułóż go do snu w jego dawnym łóżku. Cóż może pójść nie tak.

Sen

  • Przeczytaj notatki porozrzucane na podłodze. Podążaj dalej i oglądaj wszystkie kartki.
  • Kiedy zejdziesz na dół przez klapę w podłodze klasy odpali się cut-scenka. Jeremiah w końcu się obudzi, idź do wcześniej nieodkrytego przejścia.

Klasa

  • Przejdź na koniec pokoju i odsuń dywanik pod tablicą.
  • Zejdź na dół

Piwnica

  • Do osiągnięcia Merciful – wstrzyknij konającemu przy wejściu morfinę (jeśli ją masz).
  • Idź w prawo do kolejnego pomieszczenia.
  • Za ukończenie drugiego epizodu otrzymasz osiągnięcie A Secret from the Past.

Autorka: Kami

Wszystkie screeny autorstwa własnego.

Autor: Kami