Prolog
- Podnieś bicz ze stolika na równoległej ścianie.
- Powieś ubranie na wieszaku w kącie obok drzwi.
- Uklęknij przed ołtarzem.
- Cierp grzeszniku! Cierp! (tzn. kliknij na siebie)
Jeremiah
- Idź w lewo.
- Porozmawiaj ze swoim terapeutą.
Internat
Ogród
- Sprawdź skrzynkę i zabierz pocztówkę.
- Podejdź do fontanny i zabierz kamień leżący po lewej.
- Idź dalej, na tyły budynku.
Cmentarz
- Porozmawiaj z grabarzem (który okazuje się też woźnym i złotą rączką i stażystą).
- Podążaj dalej w lewo i zejdź schodami na plażę.
Wybrzeże
- Podnieś sieć oraz pal i wróć do ogrodu.
Ogród
- Wejdź do budynku.
Lobby
- Porozmawiaj z zakonnicą za biurkiem.
- Na pytanie o powód powrotu możesz odpowiedzieć cokolwiek, ale dalej wątek poprowadzi „wolę o tym nie mówić”.
- Wejdź do szpitala po lewej.
Szpital
- Spróbuj porozmawiać z Matthew leżącym na pierwszym łóżku.
- Daj mu znalezioną wcześniej pocztówkę (którą szybko pochwyci siostra).
- Kobieta pochłonięta jest zmyślaniem treści, więc pochwyć listy leżące na walizce obok niej.
- Czas ujawnić prawdę – daj listy mężczyźnie. Z wyrazem wdzięczności otrzymasz monetę.
- Przejdź na drugi koniec sali i porozmawiaj ze stojącą tam siostrą. Zwróci twoją uwagę na posąg po prawej.
- Odblokuj drzwi przy posągu, by umożliwić sobie szybki dostęp do cmentarza.
- Idź do pomieszczenia po prawej.
Klasa
- Z regału na przeciwległej ścianie weź pozytywkę.
- Przeczytaj list leżący na jednym z biurek.
- Przejdź na drugą stronę pomieszczenia i przeczytaj pamiętnik leżący na stole.
- Wróć do lobby.
Lobby
- Wejdź schodami na górę.
Korytarz na piętrze
- Wejdź do pierwszego pomieszczenia.
Sypialnia
- Porozmawiaj z zakonnicą.
- Słowa jej nie pocieszą, ale muzyka jak wiadomo jest lekarstwem uniwersalnym. W inwentarzu nakręć pozytywkę monetą (możesz potem zajrzeć na plażę, żeby zobaczyć, co stało się dalej).
- Do osiągnięcia The Departed – wróć na plażę i obejrzyj ubranie pozostawione na plaży.
- Wyjrzyj przez okno.
- Wyciągnij suche liście z rury i stęp krawędzie kamieniem.
- Zatkaj otwór siecią i wyjdź na korytarz.
Korytarz na piętrze
- Przejdź do końca korytarza i wejdź do ostatniego pomieszczenia.
Łazienka
- Zabierz kawałek szkła z pobitego lustra na ścianie.
- Odkręć kurek od dolnego prysznica po prawej (w brodziku widać coś błyszczącego).
- Wróć do sypialni zakonnic.
Sypialnia
- Wyjrzyj przez okno i zabierz sieć z rury. Błyszczący przedmiot jest kryształową łzą.
- Idź do szpitala.
Szpital
- Spreparujmy cud. Przytwierdź kryształową łzę do posągu Maryi i użyj na niej szkła.
- Porozmawiaj z pacjentem.
- Jeśli nie masz odwagi mu pomóc – wróć do lobby i porozmawiaj z zakonnicą. Dostaniesz niezwykle pomocną biblię + 5 morale.
Jeśli zgodzisz się pomóc – idź do sypialni zakonnic i zabierz morfinę z komody pod przeciwległą ścianą. - Wróć do pacjenta.
- Przeczytaj notkę z łóżka (Baldwin jest grabarzem). Idź na cmentarz.
Cmentarz
- Obejrzyj trumnę. Niestety nie masz jej czym otworzyć, idź do ogrodu.
Ogród
- Obejrzyj skrzynkę z narzędziami.
- Baldwin jest sknerą i nie chce się podzielić. Zagadaj do niego o szpital (to miejsce), a potem bezpośrednio o Aberdeen. Zabierz narzędzie, kiedy rozmarzy się o Szkocji.
- Wróć na cmentarz.
Cmentarz
- Użyj zdobytego narzędzia na trumnie. Pojawi się Elizabeth (jedyna zakonnica, której nie odwlekliśmy jeszcze od zajęć), więc idź do pustego teraz lobby.
Lobby
- Przeszukaj biurko i zabierz klucz. Odblokuj nim drzwi po prawej i wejdź do pomieszczenia.
Tajemniczy korytarz
- Jeremiah przeżywa lata swojej młodości – porozmawiaj z chłopakami i wejdź do pomieszczenia na końcu.
- Kiedy wizja się skończy, ponownie wejdź do tego samego pokoju.
Komnata Ojca Ernesta
- Klecha zaprosi Jeremiah do wspólnej modlitwy.
- Porozmawiaj z księdzem – zada ci trzy pytania.
- Możesz się pomylić, ostatecznie i tak wylądujesz na zewnątrz. Jednak odpowiedzi, które Ernest chce usłyszeć to:
- Ostry miecz
- Wieczna wina
- Zagubionym żeglarzem
- Wróć do komnaty i zabierz żyletkę z komody przy drzwiach. Ojciec ma dobry słuch, dlatego poruszaj się tylko, kiedy sam wyda jakiś dźwięk (mamrocze, kaszle, chodzi).
- Przeczytaj notkę z podłogi.
- Idź do korytarza na piętrze.
Korytarz na piętrze
- Podejdź do gobelinu przy łazience. W inwentarzu połącz żyletkę z palem, by otrzymać przecinak i przetnij nim materiał.
- Wejdź do środka.
Sypialnia studentów
- Ponieważ Jeremiah ma już trochę dość i cała ta sytuacja zaczyna się na nim odbijać – ułóż go do snu w jego dawnym łóżku. Cóż może pójść nie tak.
Sen
- Przeczytaj notatki porozrzucane na podłodze. Podążaj dalej i oglądaj wszystkie kartki.
- Kiedy zejdziesz na dół przez klapę w podłodze klasy odpali się cut-scenka. Jeremiah w końcu się obudzi, idź do wcześniej nieodkrytego przejścia.
Klasa
- Przejdź na koniec pokoju i odsuń dywanik pod tablicą.
- Zejdź na dół
Piwnica
- Do osiągnięcia Merciful – wstrzyknij konającemu przy wejściu morfinę (jeśli ją masz).
- Idź w prawo do kolejnego pomieszczenia.
- Za ukończenie drugiego epizodu otrzymasz osiągnięcie A Secret from the Past.
Autorka: Kami
Wszystkie screeny autorstwa własnego.
Autor: Kami