The Last Door, Chapter 1: The Letter – solucja, poradnik (z osiągnięciami)

Poradnik 18 maja 2014 4 minut

Prolog

  • Jako Anthony Beechworth, podnieś linę leżącą na podłodze po lewej.
  • Postaw krzesło po prawej.
  • Kliknij na drewnianą belkę pod sufitem, by zawiesić na niej linę.
  • Zawiąż pętlę na linie.
  • Wejdź na krzesło.
  • Skocz.

Posiadłość Beechworth, Sussex, październik 1891

  • Jako Jeremiah Devitt wejdź do budynku.

Hol

  • Przeczytaj list, leżący na stoliku po lewej.
  • Skorzystaj z przejścia po prawej.

Pokój dzienny

  • Weź zapałki z kredensu obok gramofonu.
  • Idź dalej, przejściem na środku przeciwległej ściany.

Korytarz

  • Przejdź do pomieszczenia po lewej.

Kuchnia

  • Podnieś ścierkę z pieca po lewej.
  • Wyjdź na zewnątrz, przejściem po prawej.

Tył domu

  • Na razie można tu obejrzeć tylko stado ptaków, jesteś tu tylko w celach orientacyjnych.
  • Wróć do korytarza.

Korytarz

  • Tym razem przejdź trochę na prawo. Na ścianie wisi spory, przekrzywiony obraz. Spróbuj go wyprostować.
  • Kiedy obraz spadnie, zabierz z wnęki w ścianie różaniec.
  • Wejdź w trzecie przejście (po prawej od wejścia do pokoju dziennego).

Pokój służby

  • Zabierz lampę z komody.
  • Przeczytaj pamiętnik leżący na stoliku – dowiesz się o kocie.
  • Użyj różańca na okno, by zostało otwarte.
  • Wróć do holu, ponieważ drzwi w korytarzu najbardziej na prawo są zamknięte.

Hol

  • Wejdź schodami po lewej na górę.

Korytarz na drugim piętrze

  • Panują tu ciemności egipskie, więc pora rzucić trochę światła. Użyj w inwentarzu zapałek na lampę.
  • Idź w lewo. Pierwsze drzwi są zamknięte, drugie zabite deskami. Wejdź do trzeciego pokoju.

Sypialnia

  • Zabierz srebrny klucz ze stolika przy łóżku.
  • Zejdź na dół, do korytarza.

Korytarz

  • Srebrny klucz pasuje do zamka w ostatnich drzwiach. Użyj go i zejdź do piwnicy.

Piwnica

  • Zaraz przy schodach leży płyta – zabierz ją ze sobą.
  • Przejdź dalej w lewo, aż dojdziesz do pieca. Po jego prawej leży łom, który trzeba zabrać.
  • Idź do pokoju dziennego.

Pokój dzienny

  • Użyj płyty na gramofonie i puść muzykę.
  • Opuść pokój i wróć, kiedy usłyszysz przerwanie muzyki (czyli praktycznie od razu).
  • Wyjdź na tył domu.

Tył domu

  • Podnieś pół-zdechłą wronę (albo kruka).
  • Idź do pokoju służby.
  • Jeśli chcesz otrzymać osiągnięcie Better Served Silent, zachowaj ptaszysko aż znajdziesz młotek. Zatłucz wronę i dopiero wtedy pozbyj się ciała.

Pokój służby

  • Pozbyj się jęczącej wrony (włóż ją do miski kota pod oknem).
  • Bestia tak szybko się nie pojawi, więc idź do korytarza na drugim piętrze.

Korytarz na drugim piętrze

  • Usuń deski blokujące drugie przejście łomem i wejdź do środka.

Druga sypialnia

  • Przyjrzyj się kobiecie i przeczytaj notkę, którą trzyma w dłoni.
  • Podnieś wsuwkę, która wypadnie… skądś gdzie ją wcześniej miała.
  • Przeczytaj zapiski porozrzucane na podłodze.
  • Przejdź dalej do pomieszczenia po lewej.

Schowek na obrazy

  • Przyjrzyj się portretowi najbardziej po lewej i idź do pierwszej sypialni.

Sypialnia

  • Użyj wsuwki na drzwiach balkonu i przejdź do laboratorium.

Laboratorium

  • Przeczytaj notatkę na biurku i skrzyni u dołu ekranu.
  • Podnieś młotek ze skrzyni oraz rozpuszczalnik stojący pod biurkiem.
  • Odblokuj drzwi do pomieszczenia i wróć do schowka na obrazy.

Schowek na obrazy

  • Użyj w inwentarzu ścierki na rozpuszczalnik i zmaż świeżą farbę z obrazu po lewej. Otrzymasz osiągnięcie Art Restoration.
  • Czas sprawdzić, co z kotem. Idź do pokoju służby.

Pokój służby

  • Po wronie nie ma już śladu, widać tylko smugę krwi na podłodze. Idź do piwnicy.

Piwnica

  • Podejdź do pieca i dalej do świeżo zamurowanej ściany.
  • Zburz plombę młotkiem.
  • Zabierz nóż i wróć do laboratorium.

Laboratorium

  • Użyj noża na wypchanym rysiu.
  • Zabierz złoty klucz i użyj go na klepie w suficie.

Strych

  • Przeczytaj list z kieszeni Anthonyego.
  • Za ukończenie pierwszego epizodu otrzymasz osiągnięcie Don’t Leave me Hanging.

Autorka: Kami

Wszystkie screeny autorstwa własnego.

Autor: Kami