Magritte – reaktywacja

Archiwum AZ 15 października 2009 4 minut

Pamiętacie amatorską przygodówkę, pt. Magritte, wykonaną przez Marcina Drewsa w ramach pracy magisterskiej. Jeśli nie, to będziecie mieli okazje poznać, gdyż autor postanowił reaktywować swój projekt i stworzyć coś o wiele, wiele lepszego oraz jeszcze bardziej profesjonalnego. Szczegóły w obszernej informacji prasowej w rozwinięciu newsa. „*Najpierw zdobył rzesze fanów w kraju, ożywiając offowy rynek komputerowej rozrywki w Polsce, teraz wykłada pionierską tematykę w szkole wyższej. Marcin M. Drews, dziennikarz, pisarz, członek Polskiego Towarzystwa Badania Gier, od lat związany z rynkiem elektronicznym, rozpoczął prowadzenie zajęć z tworzenia fabuły interaktywnej – prawdopodobnie pierwszego takiego przedmiotu w Polsce.*””Magritte”” autorstwa Drewsa był pierwszą w Polsce grą przygodową stworzoną jako część pracy dyplomowej (*””Gry komputerowe w walce z analfabetyzmem funkcjonalnym i informacyjnym. Darmowe programy do tworzenia gier i możliwość wykorzystania ich w edukacji na przykładzie programu Adventure Maker””* – temat referowany jednocześnie podczas II Międzynarodowej Konferencji Naukowej „”Kulturotwórcza funkcja gier. Gra w Kon-tekście edukacyjnym, społecznym i medialnym””).Krótko po udostępnieniu gry w sieci, zyskała ona przeszło 100 tysięcy użytkowników, stając się fenomenem cyberkulturowym, o którym rozpisały się media w całym kraju (http://project2.3it.pl/magritte/prasa.html). Projekt zdobył też pozytywne opinie wśród internautów i w prasie branżowej, gdzie doceniono fabułę, klimat i znakomitą muzykę.Jak powiedział sam autor, była to prosta gra, której zadaniem było jedynie udowodnić możliwość nauki przez rozrywkę. Jednocześnie poinformował jednak, iż jest w trakcie kompletowania deweloperskiej minigrupy, z którą zamierza stworzyć o wiele większy, w pełni profesjonalny projekt.Prace podobno są w toku, tymczasem od tego semestru Drews rozpoczął prowadzenie przedmiotu *””Problemy fabuły interaktywnej i hipertekstu””* na specjalności „”Media cyfrowe i komunikacja elektroniczna”” Dolnośląskiej Szkoły Wyższej we Wrocławiu. Studenci podczas zajęć zapoznają się z ideą multilinearności, ergodycznością dzieła, Aarsthowskim cybertekstem i innymi zagadnieniami, które legły u podstaw tworzenia gier, a także uczą się obsługi silnika „”Adventure Maker””, w którym stworzony został „”Magritte””. Podstawą zaliczenia ma być projekt w postaci gry przygodowej właśnie!””Media cyfrowe i komunikacja elektroniczna”” to pionierska specjalność, od pięciu lat funkcjonująca w obrębie kierunku „”Dziennikarstwo i komunikacja społeczna”” Dolnośląskiej Szkoły wyższej we Wrocławiu. Przygotowana została z myślą o zwię-kszającym się zapotrzebowaniu na specjalistów działających w obszarze multimediów i Internetu. Aby na takim rynku medialnym sprawnie się poruszać, potrzebna jest umiejętność posługiwania się narzędziami cyfrowymi i znajomość nowoczesnych rozwiązań informatycznych. Technologia cyfrowa wymaga jednocześnie zupełnie innego sposobu myślenia niż działanie w warunkach analogowych. Odmienne od tradycyjnego jest np. dziennikarstwo on-line, potrzebne są nowe kompetencje komunikacyjne, sprawność w integrowaniu wiedzy, umiejętność wizualnego sposobu prezentacji danych i procesów, wiedza na temat e-commerce, znajomość netykiety itd. Głównym celem studiów jest przygotowanie fachowców wyposażonych w konkretne narzędzia informatyczne. Akcent w kształ-ceniu położony jest na obsługę konkretnego oprogramowania i sprzętu. Studenci zdobywają więc kompetencje producenckie, takie jak produkcja wydawnictw multimedialnych, gier komputerowych, czasopism internetowych, zarządzanie portalem internetowym, siecią sprzedaży on-line, produkcja filmów DVD i muzyki fonograficznej.*Więcej o specjalności: *http://www.dziennikarstwo.dsw.edu.pl/index.php?id=493*Więcej o projekcie „”Magritte””:*http://www.magritte.ocom.pl/*Więcej o autorze:*http://www.drews.art.pl/*Marcin M. Drews* – dziennikarz, fotoreporter, pisarz, muzyk. Współtwórca pierwszej polskiej gry przygodowej na PC „”Tajemnica statuetki””. Obecnie dyrektor ds. marketingu i rzecznik prasowy w dużym wydawnictwie. Członek Polskiego Towarzystwa Badania Gier. Od 19. lat w branży dziennikarskiej, sześciokrotnie redaktor naczelny, w tym trzykrotnie w mediach ogólnopolskich. Wokalista zespołu „”Their Royal Hignesses””. Autor wielu reportaży telewizyjnych i prasowych, scenariusza do gry „”Project Freedom”” (w USA „”Space Interceptor””), opowiadania „”Anna”” nagrodzonego w ogólnopolskim konkursie na małe formy literackie „”Miłość niejedno ma imię””, książki „”77 stron o sushi”” oraz kilku referatów naukowych, w tym opracowania „”Zjawisko diaporamy. Multimedialność analogowa w fotografii lat 80. i jej współczesne oblicze cyfrowe”” opublikowanego w książce „”Przestrzenie wizualne i akustyczne człowieka. Antropologia audiowizualna jako przedmiot i metoda badań””.”””

Autor: Redakcja

Przeczytaj również