Reksio – Miasto Sekretów – poradnik

Poradnik 27 lipca 2012 10 minut

Miasto Sekretów (City of Secrets) to najbardziej znana za granicą produkcja polskiego studia Aidem Media opowiadająca o przygodach Reksia oraz jego podziemnego przyjaciela Kretesa. Nie wypada więc młodszym graczom nie znać tej produkcji. W razie problemów poniżej wypunktowane są krok po kroku czynności jakie należy wykonać, aby bezstresowo ukończyć wszystkie pięć rozdziałów.

    Epizod 1
       – Odnalezienie haczyka
       – Budowa windy
       – Szukamy informacji o Reksiu oraz likwidujemy wyciek z rur
       – Audiencja u burmistrza
    Epizod 2
       – Odwiedzamy kryjówkę ruchu oporu
       – Ratujemy Reksia
    Epizod 3
       – Próbujemy znaleźć pudełko ze zdjęciami
       – Wewnątrz brzucha węża
    Epizod 4
       – Badamy zdjęcia
       – Przygotowujemy zasadzkę na fałszywego burmistrza
    Epizod 5
       – Ratujemy króla kretów

EPIZOD 1

1) Odnalezienie haczyka.

  • Podnosimy ser po prawej
  • Przesuwamy pralkę pod figurę Kretesa
  • Zabieramy obraz przyjaciela
  • Używamy sera oraz portretu na pralce
  • Zabieramy haczyk

2) Budowa windy

  • Podnosimy szpulkę z makaronem, ziarno oraz czerwoną miskę
  • Ziarno wsypujemy do miski
  • Miskę z ziarnem kładziemy przy dziurze po lewej i zabieramy chomika
  • Podnosimy klatkę
  • Po prawej stronie zabieramy dwa łańcuchy i łączymy je w inwentarzu
  • Zwój z makaronem montujemy na walcu z kolcami
  • Następnie, łączymy rower z walcem za pośrednictwem łańcuchów.
  • Klikamy na końcówkę sznura po prawej
  • Kładziemy chomika na taśmie
  • Przywiązujemy klatkę do sznura nad przepaścią
  • Wchodzimy do klatki

Trafiamy do podziemnego labiryntu. Musimy znaleźć wyjście na zewnątrz. W razie problemów wystarczy kliknąć myszką na mapę w lewym, górnym rogu ekranu i potwierdzić, aby gra ominęła ten etap.

3) Szukamy informacji o Reksiu oraz likwidujemy wyciek z rur

  • Zabieramy haczyk z lewej.
  • Rozmawiamy z Alfredo i zgadzamy się pomóc zlikwidować wyciek z rur. Przekręcamy kolejno od lewej: zawór nr 1, numer 2, numer 4, numer 3, numer 5, numer 10, numer 2, 2 razy numer 3 i numer 6.
  • Rozmawiamy ponownie z Alfredo, a dowiemy się o Reksiu. Otrzymujemy mapę.
  • Zrywamy plakat zza pleców towarzysza.
  • Z mapy wybieramy więzienie i rozmawiamy ze strażnikami

4) Audiencja u burmistrza

  • Rozmawiamy kolejno ze strażnikiem, kobietą za ladą oraz sprzedawcą. Po lewej stronie spotkamy robotników, wypytujemy o prace

  • Przechodzimy na rynek i wędrujemy obok sprzedawcy serów
  • Rozmawiamy z urzędniczką
  • Podnosimy cebulę leżącą obok stóp bohatera
  • Cebule wymawiamy na buraka
  • Buraka dajemy urzędniczce
  • Przed siedzibą burmistrza prosimy urzędniczkę o formularz KIT
  • Wracamy do więzienia, przechodzimy w lewo i pukamy w drzwiczki
  • Dajemy w okienku numer 2 formularz KIT
  • Na mapie wybieramy lokację oznaczone jako „wysypisko”. Podchodzimy do okienka numer 3 i rozmawiamy z kobietą.
  • Otrzymujemy formularz, do którego będziemy musieli zebrać kilka załączników.
  • Na targu rozmawiamy ze sprzedawcą sera, poczym podchodzimy do handlarza po prawej.
  • Zrywamy plakat z kamienia.
  • Przed urzędem burmistrza rozmawiamy dwukrotnie z sprzedawcą pamiątek i dajemy mu dwa plakaty.

  • Obok robotników po lewej zabieramy śrubokręt i używamy go na śrubie w rurze.
  • Drugą śrubę znajdziemy obok więzienia niedaleko śpiącego robotnika.
  • Na wysypisku rozmawiamy z Alfredem. Rozmawiamy z nim o legitymacji.
  • Wchodzimy do kopalni po prawej i przedostajemy się na farmę. Czeka nas kolejny labirynt.
  • Rozmawiamy z farmerem.
  • Zabieramy wór. Kiedy farmer zaśnie kradniemy bat oraz zrywamy plakat.
  • Korzystając z wejść po prawej zbieramy 10 batatów do worka. (dojrzałe mają plamy)
  • Oddajemy bataty handlarzowi na targu i odbieramy 30 piesos.
  • Zrywamy plakat widniejący na stoisku z serem.
  • Z murów więzienia zabieramy kolejny plakat.
  • Wszystkie plakaty sprzedajemy sprzedawcy pamiątek i mamy tym samym potrzebną kwotę, aby kupić ser. Rozmawiamy z nim jeszcze na temat legitymacji. W razie potrzeby, dodatkowe pieniądze możemy zarobić na wysypisku segregując śmieci.
  • Kupujemy ser. Łączymy w inwentarzu haczyk z batem.
  • Ze studzienki po środku targu wyławiamy legitymację rewolucjonisty.
  • Odkręcamy śrubę z drzewa obok.

  • Koło więzienia rozmawiamy ze strażnikiem na temat szczepienia.
  • Idziemy na wysypisko do urzędniczki, ale ta gdzieś zniknęła.
  • Kierujemy się na farmę i przy pomocy tuneli udajemy się do urzędniczki. Dajemy jej wszystkie załączniki – ser, śrubki, legitymacje i zaświadczenie o szczepieniu.
  • Udajemy się przed siedzibę burmistrza.
  • Sprzedawca pamiątek prosi nas o zrobienie zdjęcia burmistrzowi.
  • Strażnikowi pokazujemy dokument upoważniający wejście.
  • Rozmawiamy z burmistrzem. Dajemy mu ser.
  • Robimy mu zdjęcie i wychodzimy.

EPIZOD 2

5) Odwiedzamy kryjówkę ruchu oporu

  • Oddajemy aparat Fernando, a dowiemy się ciekawych rzeczy o ruchu oporu.
  • Przechodzimy na wysypisko i pukamy do drzwi w miejscu, którym niegdyś stał Alberto.
  • Spoglądamy na klozet i pociągamy za spłuczkę.

  • Próbujemy wejść do środka, ale Kretes odmawia z powodu ciemności. W każdym z pomieszczeń znajduje się włącznik światła, musimy przesuwać kursorem po ścianie i schodzić kolejno w dół.
  • Rozmawiamy z członkami ruchu.
  • Podchodzimy do biurka, zabieramy lupę i używamy jej na zdjęciach. Musimy zwrócić uwagę na następujące rzeczy: suwak przy kapeluszu, oczy, ser, okruszek sera na ziemi, ogon, stopę. W razie, gdyby lampa zgasła, włączamy ją jeszcze raz.
  • Uruchamiamy windę, aby móc w przyszłości z niej korzystać.

6) Ratujemy Reksia

  • Koło więzienia zabieramy saperkę oraz kamyk.
  • Kamykiem rzucamy w kolejne kraty cel, aby dowiedzieć się w której siedzi Reksio.
  • Na targu dwukrotnie rozmawiamy z sprzedawczynią buraków i pytamy o spray.
  • Wracamy na wysypisko i zabieramy sprawy zza z góry śmieci.
  • Saperką wykopujemy znak sprzed wejścia do kopalni.
  • Przechodzimy przed siedzibę burmistrza, a następnie w miejsce, gdzie wcześniej byli robotnicy. Śrubokrętem odkręcamy syrenę.
  • Wracamy do więzienia. Przed celą Reksia ustawiamy znak, syrenę oraz malujemy znak X na ścianie.
  • Wracamy do siedziby ruchu oporu.
  • Podchodzimy do dziwnej maszyny na dole i klikamy na czerwony przycisk. Operujemy teraz trzema przyciskami ta, aby oczy były koloru zielonego, a budyń żółtego.

EPIZOD 3

Wcielimy się w końcu w Reksia. Czeka nas kolejny labirynt do przejścia. W razie problemów klikamy ponownie na mapę.

7) Próbujemy znaleźć pudełko ze zdjęciami

  • Kiedy będziemy wolni, zabieramy od lewej: pralkę, dwie deski klozetowe, miskę, dwie narty, beczkę i udajemy się ścieżką w górę.
  • Rozmawiamy z królową. Zostajemy poddani próbie.

  • Podnosimy dwa kokosy leżące nieopodal.
  • Wkładamy je do zielonego grzyba obok tronu. Z jedynego otworu wyjmujemy serce.
  • Znalezisko oddajemy królowej. Zabieramy beczkę po lewej.

  • Przechodzimy przez bramę i zagadujemy kucharza. Wąż Pragad zjadł puszkę ze zdjęciami, więc musimy wykombinować coś, aby ją odzyskać.
  • Cofamy się teraz kilka kroków w lewo i podchodzimy do koguta. Obiecuje pomoc.
  • Zabieramy dwa talerze, teczuszkę, miotłę, fragment rury oraz beczkę koło wyjścia.
  • Wychodzimy na chwilę na zewnątrz i zaraz wracamy, aby zapytać koguta o plan dostania się do brzucha węża.
  • Musimy skonstruować konia trojańskiego. Kolejne jego części ustawiamy na okręgu krzyżykiem.

  • Słonia budujemy od stóp do głów. Wpierw kładziemy cztery beczki, potem pralkę, miskę, dwie deski klozetowe, rurę, dwa talerze, dwie narty i na zakończenie miotłę.

8) Wewnątrz brzucha węża

  • Zostajemy połknięci przez węża. Musimy przedostać się do dalszej części organizmu uważając na wydychające powietrze. W momencie kiedy następuje wydech, łapiemy się za odstające fragmenty kości.

  • Dalszą drogę blokuje dwunastnica. Podnosimy dziewięć dziwnie wyglądających przedmiotów i przykładamy je do macek według widniejących symboli.

  • W następnej komorze klikamy na wyrostki w kolejności 1,4,2,3 (zaczynając od prawej), przy okazji uważając na kapiący kwas.
  • Ostatnim zadaniem jest zagranie na kiszkach marsza. Musimy je w takiej kolejności, aby każdy instrument zagrał jednocześnie długo. W pierwszej kolejności klikamy na trąbkę, a następnie synchronizujemy trzy pierwsze instrumenty.
  • Udajemy się w prawo i podnosimy puszkę.
  • Przedmiot oddajemy królowej i w zamian zabieramy pastorał.
  • Używamy na balonowcu laski królowej.

EPIZOD 4

9) Badamy zdjęcia

  • Używamy windy, aby dostać się na dół.
  • Z kamery po prawej wyciągamy soczewkę.
  • Teraz podnosimy lupę z biurka i wkładamy w nią soczewkę.
  • Wchodzimy po schodach na wyższe piętro i klikamy na przełącznik obok schodów w pomieszczeniu po prawej.
  • Wchodzimy, wyłączamy światło ponownie i wykręcamy zieloną żarówkę.
  • Używamy jej na lampie przy biurku. Przechodzimy do analizy zdjęć.

Zdjęcie 1: Aparat fotograficzny, głowę kreta z aparatem, łapy wystające ze skrytki, szczurzą łapę, dywan, serduszko na drzwiach.

Zdjęcie 2: twarz króla, korona, dywan, plakat i ogon fałszywego burmistrza.

Zdjęcie 3: Dwóch rozmawiających kretów, rewolucjonistę podjadającego ser oraz suwak na jednej z masek rewolucjonistów.

Zdjęcie 4: Sekretne przejście, muszla po prawej, łapa pomnika, kostium burmistrza, jego stopy.

  • Biegniemy do więzienia i czytamy obwieszczenie wiszące na ścianie.
  • W celi na piętrze uwięzieni są członkowie ruchu oporu. Rozmawiamy z nimi dwukrotnie.
  • Na targu rozmawiamy ze sprzedawcą sera.
  • Na mapie wybieramy sklepienie, gdzie rozmawiamy z Xavierem.
  • Pociągamy za zwisającą linę.
  • Otrzymanym kluczem otwieramy dom obok, aby zdobyć kolejne zdjęcie.
  • Po otworzeniu drzwi czeka nas zagadka. Prosimy o podpowiedź Xaviera. Musimy spełnić kilka wymogów.

Samolociki mają stać obok siebie
Piłka ma być w lewym górnym rogu
Wszystkie czerwone pamiątki mają być w prawej kolumnie
Konik ma stać między dwoma misiami
Lalka nie powinna stać nad czerwonym misiem
Środkowa półka ma być pusta

  • Po rozwiązaniu zadania zabieramy zdjęcie
  • Wracamy do kryjówki ruchu oporu i używam zdjęcia na biórku.

Zdjęcie 5: szklane zbiorniki w kształcie jajka, twarz króla, twarz rewolucjonisty, serduszko na drzwiach.

10) Przygotowujemy zasadzkę na fałszywego burmistrza

  • Na rynku wypytujemy dowolnego kreta o szklane zbiorniki.
  • Przyglądamy się magnesowi.
  • Przywłaszczamy sobie trochę nasion szybkorosnących.
  • Rozmawiamy z kretem.
  • Przechodzimy w prawo i sadzimy nasiona przed ostatnim zbiornikiem.
  • Przekręcamy tak długo kołowrotem, aż trawa zacznie rosnąć.
  • Zabieramy magnes.
  • Oglądamy pomnik rewolucji
  • Przed siedzibą burmistrza chwytamy za łapę pomnika kreta i wchodzimy przez tajne przejście.

  • Wewnątrz spoglądamy na rysunek. Zapamiętujemy schemat rozłożenia poszczególnych łap.
  • Teraz obok silosów, musimy ustawić łapy na pomniku według schematu.
  • Na wysypisku rozmawiamy z Reksiem
  • Idziemy do Xaviera i łączymy linę z magnesem.

EPIZOD 5

11) Ratujemy króla kretów

Znajdujemy się w kilkupiętrowym pomieszczeniu. Na samej górze znajduje się uwięziony król. Naszym zadaniem jest go uwolnić, jednak poszczególne piętra patroluje szczur – oczywiście musimy na niego uważać. Pomiędzy piętrami poruszamy się przy pomocy rur.

  • Kierujemy się na górę i rozmawiamy z królem
  • Musimy zebrać następujące przedmioty: plaster, pokrętło, dmuchanego kaczora i nożyczki. Zaklejamy dziurę w dmuchanym kaczorze plastrem.
  • Musimy opuścić króla przy pomocy wajch. Przy każdej próbie opuszczenia posługujemy się trybem na trzecim piętrze.
  • Na najniższym piętrze znajduje się pompka. Używam na niej dmuchanego kaczora oraz odprowadzamy wodę ze zbiornika przy pomocy pokrętła.
  • Wchodzimy na górę i przecinamy linę nożyczkami. Rzucamy królowi kaczora ratunkowego.
  • Teraz napełniamy zbiornik wodą i oglądamy zakończenie.

Autor: Przemo

Autor: Przemo
Miłośnik przygododówek od najmłodszych lat. Stawiał pierwsze kroki z grami na konsoli Pegasus. Ulubiony styl graficzny to 2,5D, najlepiej utrzymany w mrocznej, pełnej grozy scenerii. Zwolennik kryminałów, kosmosu oraz prac w drewnie.