Studio Atomhawk Design we współpracy z Lantern Interactive uruchomiło kampanię na Kickstarterze dla nowego, obiecującego projektu – The Realm, gry przygodowej typu point-and-click. Jej fabuła będzie osadzona w dalekiej przyszłości, w której cywilizację opanowały siły natury i na ziemię powróciła magia. Wielkie miasta stoją opuszczone, zarośnięte osobliwymi roślinami, a w lasach czają się dziwne stworzenia. Garstka pozostałych przy życiu ludzi skupia się w małych wiejskich społecznościach, pozbawionych nowoczesnej technologii. Dziewczynka o imieniu Sarina opuszcza jedną z takich osad i wyrusza na niebezpieczną wyprawę w poszukiwaniu legendarnego uzdrawiającego kwiatu, aby przy jego pomocy ocalić swoją umierającą matkę. Po drodze nawiązuje nietypową przyjaźń z wielkim kamiennym golemem – Toru, który odtąd staje się jej nieodłącznym towarzyszem.
Producenci chcą bazować na klasycznym gatunku point-and-click, ale planują go odpowiednio zmodernizować, aby odpowiadał współczesnym standardom. Mają zrezygnować z rozbudowanego inwentarza i niejasnych zagadek na rzecz intuicyjnego designu. Gracze otrzymają możliwość sterowania zarówno dziewczynką, jak i golemem, a każde z nich będzie posiadać zbiór unikalnych cech i umiejętności, więc jedynie wykorzystanie obu bohaterów umożliwi rozwiązanie wszystkich zagadek i pokonanie przeszkód. Grafika będzie połączeniem 3D i 2D, a w grze zostaną odwzorowane prawdziwe lokacje i architektura z północno-wschodniej części Anglii. Poza wydaniami na platformy PC i Mac jest przewidziana również wersja na tablety.
Atomhawk Design do tej pory zajmowało się głównie dostarczaniem projektów wizualnych do licznych gier innych autorów, takich jak
Dead Island,
DMC: Devil My Cry,
Enslaved czy
Mortal Kombat. Założyciel i dyrektor kreatywny studia, Ron Ashtiani, jest dawnym kolegą Toma Szirtesa, prezesa
Lantern Interactive, z czasów, kiedy razem pracowali nad bestsellerem
The Thing. W produkcji uczestniczy również Andrew Curtis, znany ze swojego wkładu w wiele słynnych tytułów, w tym
Killzone 2 i
3. Kompozytorem ścieżki dźwiękowej jest wielokrotnie nagradzany Richard Jacques, którego dzieła możemy usłyszeć między innymi w
Mass Effect,
James Bond 007: Bloodstone,
Little Big Planet 2 i
Straship Troopers.
Celem twórców jest zebranie w ciągu
30 dni dofinansowania w wysokości
195 tysięcy funtów i szacują, że wsparta w ten sposób produkcja powinna potrwać około 8 miesięcy. W przypadku przekroczenia minimalnej sumy i osiągnięcia następnych kamieni milowych, gra zostanie wzbogacona kolejno o: nową zawartość – więcej lokacji, postaci i zagadek, obsługę dodatkowych platform oraz orkiestralną ścieżkę dźwiękową. Wpłacenie na poczet kampanii minimum 10£: zostanie wynagrodzone cyfrową wersją gry na PC i Mac, pozbawioną zabezpieczeń DRM, natomiast od 30£: w górę otrzymamy możliwość uczestniczenia w beta testach i dostęp do specjalnego forum deweloperów.Pozostałe piękne grafiki koncepcyjne możecie obejrzeć w
naszej galerii, a po więcej informacji odsyłamy na
oficjalną stronę gry.