Projekt Titanic: Lost in the Darkness oparty na silniku Cry Engine 3

Archiwum AZ 24 lipca 2012 2 minut

15 kwietnia bieżącego roku minęło dokładnie 100 lat od zatonięcia statku pasażerskiego Titanica. Zdarzenie te pozostaje jedną z największych katastrof historii współczesnej, więc nic też dziwnego, że inspiruje ono wielu rozmaitych producentów, również zajmujących się tworzeniem gier. Od jakiegoś czasu nad jednym z tego typu projektów pracuje niezależne studio ORM Entertainment próbujące jak najbardziej realistycznie odzwierciedlić wnętrze liniowca. Titanic: Lost in the Darkness, bo tak nazywa się projekt, jest w rzeczywistości modem do gry komputerowej Crysis 2 tworzonym na nowoczesnym silniku Cry Engine 3. Dzięki temu oprogramowaniu możliwe jest stworzenie szczegółowych lokacji, co zresztą potwierdzają publikowane, co jakiś czas nowe obrazki z wersji post-produkcyjnej. Do dyspozycji zostanie nam oddany niemal cały statek &#8211: wszystkie pomieszczenia publiczne, korytarze, sale recepcyjne, kotłownie, maszynownie, pokład zewnętrzny itd. Gra będzie posiadała tryb fabularny oraz tak zwany &#8222:free-roam&#8221:, pozwalający na swobodną eksplorację otoczenia. Fabuła z początku może przypominać kinowy hit Jamesa Camerona. 73 lata po tragedii jeden z ocalałych – Howard Williams decyduje się opowiedzieć historię, o której nie słyszał jeszcze nikt . W tym momencie akcja zostaje przeniesiona do 1912 roku, gdzie dochodzi do nieudanego napadu na bank w Londynie, a złodziej prawdopodobnie chce uciec z kraju przy pomocy statku. Pierwotnie osadzony w trzeciej klasie, udaje mu się przekupić obsługę liniowca i ukryć w pierwszej klasie pomiędzy zamożnymi i bogatymi. Główny bohater zostaje posądzony o bycie owym złodziejem, więc będziemy musieli przeprowadzić śledztwo i znaleźć prawdziwego złoczyńcę. W międzyczasie dochodzi do zderzenia z górą lodową, a pasażerowie o niższym statusie społecznym zostają oddzieleni od reszty, uniemożliwiając tym samym ucieczkę. Bohater będzie jedyną nadzieją na uratowanie wielu istnień. Pomimo, że prace przebiegają pełną parą, na premierę będzie trzeba uzbroić się w cierpliwość. Twórcy zapowiadają, ze ten ukaże się najwcześniej pod koniec 2013 roku lub na początku 2014. Dużo informacji można znaleźć na oficjalnym blogu. Warto zauważyć, że twórcy rozmyślają udostępnienie produktu jako odrębnej gry, a nie moda.

Autor: Redakcja

Przeczytaj również